Projekt goni kolejny projekt. W kalendarzu już powoli brakuje miejsca na nowe spotkania i projekty. Ciągle czujesz stres i napięcie czy uda się zdążyć ze wszystkim. Do tego wiesz, że w najbliższym czasie nie ma szans na urlop czy nawet dzień wolnego. A Twój organizm powoli zaczyna się buntować i prosi o odpoczynek i chwilę relaksu. Oto kilka sprawdzonych sposobów na to jak nawet w krótkim czasie zapewnić sobie maksymalny relaks i odprężenie

1.Jak się zrelaksować – postaw na sen.

Brzmi jak banał… Ale to prawda. Proste sposoby są najlepsze. Kiedy ostatnio spałeś 7 godzin? Lub kiedy obudziłeś się bez budzika? Jeśli już nie pamiętasz, to właśnie znak, że od dobrego, nieprzerwanego snu powinieneś rozpocząć próbę zrelaksowania się i wyciszenia. Najzdrowszy jest sen który rozpoczyna się i możliwie długo trwa przed północą. Jeżeli nie możesz zrobić dla siebie nic więcej w ciągu dnia to spróbuj położyć się spoć o 22. Brzmi zapewne niewykonalne, ale taki sen ma moc. Ma moc relaksu i odprężenia. Co jeszcze oznacza dobry sen? Oznacza dobrze przewietrzone pomieszczenie i materac oraz poduszkę dobraną do Twoich potrzeb, oznacza wygodne ubranie do spania i brak działających ekranów telewizora czy laptopa.

Inny aspekt snu który warto poruszyć, to drzemki. Ulegasz pokusie i dajesz sobie czas na sen w ciągu dnia? Czy pijesz kolejną kawę lub napój energetyczny alby „mieć tę moc”? Nie bez powodu w coraz większej ilości biur pojawia się specjalny pokój w którym można uciąć sobie drzemkę. Nigdy nie próbowałeś? Może czas się odważyć. Efekty przebiją najmocniejszą kawę, a i taka drzemka to niesamowita przerwa dla mózgu i czas na relaks dla ciała.

2 Jak się zrelaksować – YOGA to dobry pomysł.

Yoga jest dobrym pomysłem na to aby się zrelaksować i wyciszyć. W dobie Internetu dostęp do informacji o tym jak ćwiczyć i od czego zacząć jest w zasadzie nieograniczony. W serwisie YouTube jest wiele kanałów poświęconych tematyce Yogi. Nie wiesz od czego zacząć? Wpisz w wyszukiwarkę „Yoga dla początkujących” i relaksuj się do woli. Zalety Yogi? Zwiększa elastyczność mięśni i całego ciała, wzmacniana siła mięśniową, lepszy metabolizm, wydajniejsza praca serca i układu krążenia, redukcja masy ciała, wyciszenie i odprężenie.

Warto jeszcze dodać, że nie tylko yoga, ale też każdy ruch działa dla naszego ciała relaksująco i odprężająco. Wysiłek fizyczny to lepsze krążenie krwi, to szybsze dostarczanie do tkanek produktów odżywczych i tlenu, to wreszcie produkcja endorfin czyli hormonów szczęścia. Wybierz ruch który lubisz, zmuszając się do ćwiczeń czy biegania zdecydowanie ciężko o relaks. Jazdą na rolkach, pływaniem, jazdą na rowerze, bieganiem czy spacerem po plaży – to wszystko świetnie relaksuje i odpręża.  Możliwości są nieograniczone.

3. Jak się zrelaksować – zafunduj sobie masaż.

Masaż relaksacyjny działa cuda. Odpręża, relaksuje, pozwala się wyciszyć i odpocząć. Masaż relaksacyjny ma wiele odsłon. Możesz wybrać typowy masaż klasyczny, masaż gorącymi kamieniami czy stemplami ziołowymi, masaż sportowy (bardziej intensywny), masaż czekoladą i wiele innych. Masaż to czas tylko dla Ciebie, czas w którym Twoje ciało rozluźnia się, znika napięcie mięśni, skóra poprawia swój wygląd, a emocje wyciszają się. Już pojedynczy zabieg masażu pomaga się zrelaksować i zniwelować skutki stresu. Zdecydowanie lepiej działa oczywiście cała seria czyli np. 10 lub 20 zabiegów, efekty takiej serii masaży są długotrwałe. 

Jeśli masz mało czasu, nie lubisz spędzać czasu poza domem, meczy Cię powrót do domu ze spa bo już rozluźniony musisz znowu spiąć się w samochodzie w GOYA Home SPA proponujemy Ci masaż w zaciszu Twojego domu, na Twoich zasadach, bez pośpiechu, w godzinach które są dla Ciebie odpowiednie. Masażysta przyjeżdża ze swoim stołem i niezbędnymi akcesoriami, a Ty masz czas dla siebie w domowym zaciszu.

4. Jak się zrelaksować – weź ciepła długa kąpiel albo zrób sobie hydromasaż stóp.

Ciepła kąpiel, z dodatkami pachnących olejków przy ulubionej muzyce. Mogą oczywiście pojawić się głosy, że w naszym zabieganym świecie nie ma czasu na wylegiwanie się w wannie. To prawda, ale jeden wieczór w tygodniu czy nawet w przeciągu dwóch tygodni z pewnością znajdzie każdy z nas. Co daje taka kąpiel? Ciepło rozluźnia mięśnie, dochodzi też do przekrwienia skóry, co poprawia jej wygląd i kondycje. Aromaterapia wpływa na polepszenie samopoczucia, w zależności od wybranego olejku może on wspomóc relaks i odprężenie lub działać pobudzająco. jak się zrelaksować

Natomiast jeśli wciąż twierdzisz, że nie masz czasu na kąpiel proponujemy Ci hydromasaż stóp. Możesz to zrobić np. przygotowując dokumenty na następny dzień, czy oglądając ulubiony serial. To stopy dźwigają ciężar naszego ciała przez cały dzień. Warto więc o nie zadbać myśląc o relaksie. Specjalne przenośne urządzenia do hydromasażu stóp znajdzie swoje miejsce w domu każdego z nas. Działanie wody połączone z masażem to niesamowite odprężenie zarówno dla samych stóp jak i całych kończyn dolnych.

5. Odejdź od komputera, odłóż telefon.

jak się zrelaksowaćKolejny banał? Być może, ale teraz zastanów się ile razy po przyjściu z pracy do domu spędziłeś cały wieczór przed komputerem lub z telefonem w ręku? Każdemu z nas to się zdarza. Najważniejsze, żeby nie stało się to regułą. 8 czy 10 godzin eksploatacji wzroku przed monitorem plus pozycja siedząca to wystarczająco dużo. Zatem co w zamian? Wszystko to na co tylko masz ochotę. Jedni lubą spacery z psem, inni czytają książki lub czasopisma, jeszcze inni sadzą kwiatki lub koszą trawę. Codzienne czynności to doskonały czas na relaks. Niektórzy z nas relaksują się tez przy sprzątaniu czy myciu okien. Można śmiało powiedzieć, że wszystkie czynności które nie wymagają mocnego zaangażowania naszej głowy, a tylko czasowej kontroli, to również czas na relaks – relaks i odprężenie mózgu. A jak przyjemnie pomyśleć o nadchodzących wakacjach, posłuchać ulubionej muzyki, czy powspominać miłe chwilę podczas codziennych prozaicznych czynności.

 

Autor: mgr fizjoterapii Anna Kozłowska

Pin It on Pinterest