Masaż całego ciała –  delikatna muzyka, niewielkie oświetlenie, aromatyczny olejek, uczucie spokoju, błogości i odprężenia. Jeśli tak go sobie wyobrażasz, to masz absolutną rację. Ale możesz też oczekiwać, że masaż całego ciała pobudzi do pracy Twój układ nerwowy, hormonalny, mięśnie i narządy wewnętrzne.Masaż całego ciała pobudza krążenie krwi i limfy –  płynów krążących w Twoim ciele a dzięki temu pobudza Twój organizm do niesamowitego działania.

A zatem, przeczytaj czego możesz się spodziewać po masażu całego ciała.

Masaż całego ciała relaksuje układ nerwowy

Kiedy odprężysz się i zrelaksujesz, Twój układ nerwowy przechodzi w tryb „odpoczynku”. Co to oznacza? jeśli w Twoim ciele są miejsca napięcia i bólu, bardzo możliwe, że są one wynikiem ucisku na nerw spowodowanego np. napiętymi mięśniami – a zatem masaż zmniejszając napięcie mięśni może wpłynąć na ten ból.

Układ nerwowy w trybie „odpoczynku”, oznacza również regulację produkcji hormonów (więcej na ten temat przeczytasz tu). Spada produkcja hormonów związanych ze stresem (kortykosteroidów), a za to wzrasta produkcja hormonów „relaksu i dobrego samopoczucia” np. endorfin. Pod wpływem masażu reguluje się w Twoim organizmie również produkcja hormonów odpowiedzialnych za dobowy cykl snu i czuwania, cykl menstruacyjny u kobiet, poziom cukru we krwi czy hormonów odpowiedzialnych za pracę układu odpornościowego.

Masaż całego ciała – korzyści dla mięśni

Twoje mięśnie są jak gąbki – kiedy się kurczą, krew i płyn limfatyczny są z nich wyciskane, a kiedy mięśnie się rozluźniają,krew jest w nie „zasysana”, a wraz z nią tlen, substancje odżywcze, komórki odpornościowe i wszystko to, co krew niesie ze sobą, a co jest nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Zwiększone ukrwienie  (powiązane z rozluźnieniem mięśni podczas masażu) przyspiesza również usuwanie kwasu mlekowego i innych produktów metabolizmu mięśni, które przyczyniają się do skurczów, zmęczenia mięśni i tzw. opóźnionego bólu mięśni.

Masaż całego ciała – wpływ na układ limfatyczny

Układ limfatyczny ma kluczowe znaczenie dla równowagi płynu i funkcji układu odpornościowego. Naczynia limfatyczne biegną podobnie jak naczynia krwionośne w całym Twoim ciele, a duże grupy węzłów chłonnych znajdują się w okolicy szyi, pach i pachwin.

Podczas masażu Twój terapeuta poprawia również przepływ limfy (zwłaszcza jeśli korzystasz z drenażu limfatycznego całego ciała). Poprawa drenażu chłonki do węzłów limfatycznych to lepsza filtracja martwych komórek niesionych wraz z limfą, lepsza filtracja wszelkich patogenów wyłapanych przez układ odpornościowy, wreszcie likwidacja bądź zmniejszenie obrzęków i zastoi limfy w całym ciele.

Masaż całego ciała – lepsze trawienie i wydalanie

Każdy już chyba wie, że stres wywiera negatywny wpływ na układ trawienny – biegunki, zaparcia, problemy z łaknieniem, problemy bólowe żołądka – to towarzyszące nam objawy stresu. Masaż całego ciała może mieć pozytywny wpływ na to, jak organizm przetwarza pokarm i składniki odżywcze. Przywspółczulny układ nerwowy reguluje trawienie, wytwarzając potrzebne substancje chemiczne (takie jak ślina, sok żołądkowy i insulina) i stymuluje perystaltykę, która przenosi pokarm przez jelita.

Klasyczny masaż szwedzki całego ciała obejmuje opcjonalny masaż brzucha, który działa bezpośrednio na jelito grube, aby regulować końcowe etapy trawienia. Gdy jedzenie przemieszcza się płynnie przez układ trawienny, żołądek, woreczek żółciowy, trzustka i jelita współpracują ze sobą w celu maksymalnego wchłaniania składników odżywczych, co wspiera ogólne samopoczucie. Dodatkowo narządy wewnętrzna w tym narządu układu pokarmowego są przecież silnie ukrwione – krew lepiej krąży po Twoim ciele pod wpływem masażu – trawisz i wydalasz lepiej.

Masaż całego ciała poprawia pracę układu oddechowego

Ponieważ w mięśniach ramion, klatki piersiowej i szyi gromadzi się tak wiele napięć, nic dziwnego, że nasz oddech staje się ograniczony, kiedy jesteśmy zestresowani. W miarę odprężania się podczas masażu i pogłębiania i wyrównania oddechu. Dodatkowo, jeśli jest taka potrzeba, masażysta może pracować na napiętych mięśniach oddechowych takich jak przepona, mięśnie międzyżebrowe i mięśnie obręczy barkowej, aby zmniejszyć ich napięcie, a dzięki temu wspomóc proces oddychania.

Pin It on Pinterest