Tak więc, właśnie skończył się Twój masaż, a Ty czujesz się przyjemnie zrelaksowany i odprężony...tylko właściwie co dalej…Właściwie to, zdaje się, że masażysta mówił coś pod koniec masażu, ale ale było Ci tak miło i trochę sennie, że w świadomości nie zostało zbyt wiele..

Możesz na nas liczyć, za chwilę wszystko Ci przypomnimy, ale teraz wróćmy do Twojego masażu…

Zapewne miałeś masaż z jakiegoś konkretnego powodu?

  • Chciałeś się odprężyć i zrelaksować?
  • Czułeś dyskomfort a w Twoim ciele pojawiły się miejsca w mięśniach, które ograniczały ruchomość?
  • A może masaż jest antidotum na ten potworny ból głowy?
  • A może miałeś paskudną kontuzję i próbujesz wszystkimi siłami dojść do siebie?
  • A może jesteś jedną z tych osób, która z masażu korzysta regularnie już od wielu lat, bo czuje się po nim o wiele lepiej?

Bez względu na przyczynę z którą zgłosiłeś się na swój masaż – jest kilka faktów, co zrobić, aby zachować dobroczynne działanie rąk masażysty na dłużej.

Oto one:

Pij wodę! (Nie kawę, herbatę, drinka).

Niby nic nadzwyczajnego, wszędzie o tym teraz mówią…ale czy wiesz, że…nasze ciało w około 60% składa się z wody. Ale co jeszcze ważniejsze – woda pomaga wypłukać z naszego ciała toksyny. Zaraz zaraz, ale masaż też pomaga pozbyć się z ciała toksyn? Czy jest tu jakiś związek.

Masaż przyśpiesza krążenie krwi i limfy w ciele człowieka. Zarówno układ krwionośny jak i układ limfatyczny kiedy pracują sprawnie pozwalają Twojemu ciału sprawnie pozbyć się nagromadzonych w nim toksyn. Ale zarówno układ limfatyczny jak i układ krwionośny, aby dobrze pracować potrzebuje wody.Czy zauważyłeś, że po masażu często musisz od razu iść do toalety? I chodzisz do niej częściej niż zwykle? Z każda kolejna wizyta w toalecie tracisz wodę – którą trzeba uzupełnić.

Pamiętaj też, ze filiżanka herbaty, kawy czy soku, to nie to samo co szklanka czystej wody. Alkohol i kofeina są substancjami moczopędnymi przyśpieszają utratę wody, ale ich wypicie nie powoduje nawodnienia organizmu.  nie jest zalecane spożywanie ich bezpośrednio po masażu.

Generalnie  – po masażu warto jest wypić dodatkową szklankę czy dwie wody. A jeśli zupełnie nie masz nawyku picia wody to koniecznie weź butelkę ze sobą na masaż i wypij ją po odbytej sesji.

Odpocznij.

W końcu poczułeś się zrelaksowany, spokojny i rozluźniony? Twoje mięśnie są rozluźnione, a ciężkie kamienie z ramion i pleców to już tylko wspomnienie? Myślisz sobie, że teraz to dopiero możesz wszystko 🙂 to cudownie ,

Tak właśnie ma działać masaż. Ale studząc Twoją ekscytację wyruszenie do ciężkiej pracy czy na nocną imprezę tuż po relaksacyjnym czy też klasycznym masażu nie jest najlepszą opcją. Chociaż czasem jest to nieuniknione, spróbuj zarezerwować masaż na czas, gdy wiesz, że możesz po nim iść prosto do domu. A jeśli Twój masaż odbywa się w domowym zaciszu z GOYA Home SPA – nie planuj po nim ciężkich prac domowych.

Odpocznij na kanapie, poczytaj książkę, obejrzyj telewizję, zdrzemnij się lub po prostu idź wcześniej spać… Zrób cokolwiek, co pomaga ci nadal czuć się dobrze i przedłuży to uczucie odprężenia i relaksu. Jeśli masz ochotę na sen – zrób to. Jeśli chcesz rozciągnąć się na kanapie – idź na całość. Twoje mięśnie zostały właśnie rozluźnione, ale też popracowały bardzo ciężko – podobnie jak podczas intensywnych ćwiczeń  – czas po masażu to dobry moment na regenerację, naprawę i odprężenie.

No cóż intensywne ćwiczenia na siłowni czy bieg na 10 kilometrów to też nie najlepsza opcja na pomasażowy odpoczynek. Lepiej zaplanować odwrotną kolejność- najpierw trening, później masaż. Intensywny masaż, zwłaszcza jeśli masażysta „rozbijał” twarde jak skała kamienie na barkach czy też przy kręgosłupie, to też niezły trening dla mięśni – potrzebują po nim czasu na regenerację. Trening na drugi dzień jest ok 🙂

Weź kąpiel.

Czy może być coś przyjemniejszego niż odprężająca kąpiel? Oczywiście – odprężająca kąpiel po masażu 🙂

Taka kąpiel to też dobry pomysł na odpoczynek po masażu z powyższego akapitu. Do wanny może dodać np. soli z siarczanem magnezu która ma działanie przeciwbólowe. Jeśli nie masz wanny – ciepły (ale nie gorący) prysznic też zadziała regenerująco ( no może będzie odrobinę mniej przyjemny niż kąpiel).

Ważne jest tutaj słowo ciepła – (temperatura wody ok 34 – 37 ºC woda podczas kąpieli powinna być ciepłą, zdecydowanie nie gorąca. 

więcej o zaletach ciepłej kąpieli przeczytać możesz tutaj – Ciepłą relaksująca kąpiel na chłodne wieczory.

Jedz. Ale nie schabowego ani hamburgera z frytkami!

Ponieważ nie zaleca się obfitych posiłków na godzinę przed masażem, tylko lekkostrawną przekąskę – bezpośrednio po masażu możesz poczuć się głodny. Część pacjentów mówi nawet o tym, że czują wilczy apetyt. Jeśli jeszcze nie wiesz, czy należysz do tej grupy przygotuj sobie lekką przekąskę – unikniesz ciężkostrawnego jedzenia łapanego w biegu.

Zwróć uwagę na reakcję Twojego ciała

Czy kiedykolwiek wyszedłeś z masażu z bólem mięśni?
 
A może zauważyłeś/poczułeś go następnego dnia?
 
Ból i bolesność mięśni są normalnym zjawiskiem, zwłaszcza po intensywnym masażu na napiętych mięśniach.
Kiedy mięśnie napinają się, może dojść do zwężenia naczyń krwionośnych które przez nie przechodzą, a następnie pogorszenia przepływu krwi. Konsekwencją jest zgromadzenie w mięśniach produktów przemiany materii. Kiedy uwolnisz napięcie mięśni podczas masażu i krew zacznie wypłukiwać toksyny, możesz poczuć właśnie tkliwość – mięśnie są bardziej wrażliwe na dotyk.
 
Jeśli korzystasz z masażu regularnie, pewnie już zaobserwowałeś, że ta tkliwość z czasem maleje. Nasilenie tkliwości mięśni po masażu bardzo zależy też od tego, co robisz pomiędzy sesjami masażu, jaką masz pracę i jak dużo stresu masz w swoim codziennym życiu.
 
Jednym słowem im bardziej napięte są Twoje mięśnie tym ich reakcja bólowa, tkliwość po sesji masażu będzie większa.
 
Jak temu zapobiegać?
 
Najlepszym sposobem są regularne masaże (raz na pół roku, to co prawda regularnie, ale zdecydowanie za rzadko, żeby uniknąć tkliwości mięśni).

Przeczytaj też nasz wpis o bólu mięśni po masażu – zapraszamy!

Ból mięśni po masażu? Sprawdź czy to dobry objaw!

Pin It on Pinterest