Plecy, szyja i barki – to właśnie te rejony ciała najczęściej bolą i w nich odczuwamy największe napięcie. Praca masażysty czy rehabilitanta na tych obszarach Twojego ciała jest jest świetna i może pomóc Ci poczuć się znacznie lepiej.

Masaż ucha, kciuka lub przepony? Niektóre części Twojego ciała nie zawsze kojarzą Ci się z masażem. ale można a nawet trzeba je masować. Tak to możliwe. Rozluźnienie tych i innych partii Twojego ciała pomoże Ci przejść w stan błogiego spokoju i odprężenia.

Najlepsza wiadomość jest taka, że część z nich możesz masować samodzielnie 🙂 O każdej porze dnia i w każdej sytuacji (nawet dużego stresu czy na ważnym spotkaniu).

Tak więc przechodząc do konkretów…

Pośladki

Masaż kręgosłupa czy pleców niestety zazwyczaj nie obejmuje już masażu pośladków. A mięśnie pośladkowe są jednymi z największych mięśni ludzkiego ciał i wykonują zwłaszcza w pozycji stojącej i podczas chodu bardzo dużą pracę. Właściwie nieustanną.

Masaż mięśni pośladkowych może być pomocny w walce z ostrym bólem pleców, bólem podczas siedzenia i chodzenia. Masaż i praca z mięśniami pośladkowymi powinny być codziennością każdego kto ma problemy bólowe zarówno ze stawem biodrowym jak i kręgosłupem lędźwiowym.

Jeśli spędzasz długie godziny siedząc – w biurze, za kierownicą samochodu czy odpoczywając po pracy warto pomyśleć o automasażu mięśni pośladkowych – najlepszy do tego będzie roller. Czyli piankowy wałek do masażu.

Więcej o nim przeczytasz:

Badania mówią – foam rolling zwiększa zakres ruchu, a nie wpływa na zmniejszenie siły miesni.

Na co zwrócić uwagę wybierając roller – sprawdź.

Przepona

Przeciętny człowiek w stanie spoczynku wykonuje około 25000 oddechów dziennie. A podczas wysiłku fizycznego, nawet po szybkim biegu do autobusu czy wchodzeniu po schodach ta ilość wzrasta.

W oddychaniu biorą udział mięśnie oddechowe, przepona jest podstawowym mięśniem oddechowym.

Ale czy wiesz, że przepona jest również odpowiedzialna za naszą postawę ciała i stabilizację? Przepona jak każdy inny mięsień w naszym ciele może się napinać i mogą tworzyć się na niej punkty bolesne. Co warto zaznaczyć, jeśli Twoja przepona nie jest w najlepszym stanie, jesteś bardziej podatny na ból i obrażenia. Stąd ważne jest utrzymanie jej dobrego funkcjonowania. Jest wiele technik terapii manualnej w której terapeuta pracuje z przeponą „uwalniając” ją od wszelkich napięć.

Ale podczas całościowego masażu klasycznego również masażysta może opracować mięśnie brzucha i okolice żeber i dołu mostka do których przyczepia się przepona

Nadgarstek

Nasze nadgarstki i palce są zaniedbywane pomimo ich znaczenia i ciągłego użytkowania.  W okolicy nadgarstków również znajdują się ważne punkty akupresurowe i refleksologiczne wykorzystywane w tych metodach do pracy z innymi narządami ciała i relaksacji.

Masaż nadgarstków możesz wykonać samodzielnie – za pomocą kciuka naciskasz na bolące punkty na nadgarstku i utrzymujesz nacisk licząc np. do 10, a następnie masujesz go ruchem okrężnym.Ściskanie rąk tak, jakbyś się modlił, a także ruchy okrężne dłońmi, czy rozciąganie nadgarstków rozluźnia otaczające mięśnie i pomaga złagodzić napięcie nadgarstka.

Oczywiście możesz też poprosić o dokładniejszy masaż tej partii ciała przy każdym Twoim masażu całościowym.

O masażu narządów wewnętrznych, nadgarstków i ucha przeczytasz więcej w naszym kolejnym tekście. Zapraszamy już dziś.

 

 

Autorem tekstu jest mgr fizjoterapii Anna Kozłowska

 

Pin It on Pinterest