Wiosna to dobry czas aby porzucić kanapę i pilot od TV i spróbować różnych aktywności sportowych. Coraz więcej słońca i coraz wyższe temperatury co roku działają na nas wszystkich motywująco. Jakoś tak bardziej „się chce”. Wiosna to zdecydowanie dobry moment, aby zrobić coś dla swojego zdrowia i samopoczucia. A tym czymś, co polecamy Wam z całego serca w GOYA Home SPA jest aktywność fizyczna. O jej zaletach możecie przeczytać np. w tym tekście na blogu MobileMed.

Szczególnie zachęcamy Was do uprawiania sportu na dworze (na zewnątrz, na polu ;)) – w końcu nie ma bardziej sprzyjającej pory roku niż wiosna. Ale jeśli wolicie poświecić swój czas na pływanie czy zumbę jesteśmy zdecydowanie za!

Oto kilka ciekawych naszym zdaniem wiosennych aktywności i ich nieoczywiste zalety.

Zalety jazdy na rowerze

Jazda na rowerze jest głównie aktywnością o charakterze tlenowym, a trening tlenowy to nie tylko praca mięśni – ale też trening dla serca i całego układu krwionośnego. Po czym to poznać? Bo będziesz głębiej oddychać, spocisz się i nieznacznie podniesie się temperatura Twojego ciała. Pamiętaj, że trening tlenowy to taki, że podczas aktywności możesz swobodnie rozmawiać ze współtowarzyszem.

Do niewątpliwych zalet  regularnej jazdy na rowerze należą:

  • poprawa pracy układu sercowo – naczyniowego,
  • wzrost siły i elastyczności mięśni,
  • poprawa mobilności stawów,
  • zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej,
  • obniżony poziom stresu.

Zalety nordic walking

Znany i coraz bardziej popularny nie tylko wśród osób starszych marsz z kijkami jest niewątpliwie świetną aktywnością bo:

  • aktywuje 90% mięśni Twojego ciała,
  • spala do 46% więcej kalorii niż zwykłe chodzenie,
  • zmniejsza obciążenie kręgosłupa i dolnej części ciała,
  • aktywuje do pracy także mięśnie obręczy barkowej i pleców,
  • poprawia mobilność kręgosłupa.

Nordic Walking może być pomocny w walce z depresją – więcej dlaczego tak się dzieje przeczytasz tutaj.

Zalety biegania

Bieganie to chyba najpopularniejsza forma aktywności. I też ta, po którą zwykle sięga osoba, która chce wstać z przysłowiowej kanapy. Dlaczego? Bo nie wymaga specjalnego sprzętu (poza odpowiednim obuwiem) oraz może być wykonywana w każdych warunkach terenowych i pogodowych też. Nasza uwaga jest taka – zawsze pamiętaj o rozgrzewce przed biegiem i rozciąganiu po nim. Pozwoli Ci to cieszyć się zaletami biegania bez urazów i kontuzji. Do zalet regularnego biegania należy to, że:

  • wzmacnia mięśnie,
  • poprawia wydolność sercowo-naczyniową,
  • pomaga spalić mnóstwo kalorii,
  • pomaga utrzymać zdrową wagę i wymodelować sylwetkę,
  • obniża ryzyko chorób serca,
  • wzmacnia kości (zwiększa gęstość mineralną kości),

Zalety wędrówek górskich

Może mniej oczywista forma codziennej aktywności na świeżym powietrzu – ale wspaniały pomysł na weekendowy wyjazd rodzinny lub w gronie znajomych. Chodzenie po górach to nie tylko próba charakteru i test swoich możliwości. To także relaksujące obcowanie z naturą w najczystszej postaci, piękne widoki, czyste powietrze i wiele zalet zdrowotnych. Jakich?

Przede wszystkim trening układu sercowo – naczyniowego, lepsze natlenowanie krwi krążącej w Twoim ciele – a co z tym związane lepsze dotlenienie wszystkich komórek organizmu. Trekking doskonale wpływa na przemianę materii oraz wzmacnia układ kostno – mięśniowy naszego ciała.

A po aktywności sportowej na świeżym powietrzu zapraszamy Was serdecznie na masaż z GOYA Home SPA – masaż sportowy, masaż relaksacyjny, masaż klasyczny, masaż wyszczuplający – w Twoim domu, na Twoich warunkach.

Zadzwoń do nas lub napisz:

kontakt@goyahomespa.pl

544 44 00 33

Pin It on Pinterest