Poznaj wskazówki, aby Twój masaż był naprawdę udany.

1. Bądź jak najbardziej otwarta/otwarty w kontakcie ze swoim masażystą.

2. Nie jedz tuż przed sesją masażu. Zdecydowanie o wiele przyjemniej leży się na brzuchu z pustym żołądkiem niż po obfitym posiłku.

3. Bądź na czas. Tak wiemy, że masaż z GOYA Home SPA odbywa się w Twoim domu. Ale warto, żebyś miał chwilę przed masażem dla siebie. Jeśli w szaleńczym tempie wpadniesz do domu 3 minuty przed spotkaniem z masażystą, zdecydowanie wejście w stan odprężenia może potrwać dłużej.

4. Pamiętaj, że to Ty masz się czuć komfortowo. Jeśli nie chcesz zdejmować odzieży, załóż coś co będzie wygodne i pozwoli masażyście dotknąć i przesunąć obszary ciała, które będą musiały być masowane.

5. Komunikuj się ze swoim masażystą:

– przed sesją powiedz dokładnie o swoim stanie zdrowia i oczekiwaniach które masz względem masażu.
– jeśli masz alergię na jakiś składnik znajdujący się w oliwce do masażu, lub masz po prostu swój ulubiony olejek – zawsze poinformuj o tym masażystę.
– zawsze wyraźnie zaznacz, czy życzysz sobie muzykę podczas masażu i ewentualnie jaki jej rodzaj.
– otwarcie powiedz swojemu masażyście czy chcesz rozmawiać podczas masażu, czy jednak wolisz masaż w ciszy.
– podczas masażu zgłaszaj wszystkie dolegliwości, czy to z powodu masażu, czy z powodu jakichkolwiek problemów lub zakłóceń związanych z otoczeniem, np. temperatury w pomieszczeniu, głośności muzyki, oświetlenia itp.
– jeśli podczas masażu zdarzy się coś, czego nie lubisz lub wydaje Ci się niewłaściwe, masz prawo poprosić masażystę, aby przestał to robić. Jeśli to konieczne, masz również prawo zakończyć sesję w dowolnym momencie (np. źle się poczujesz).
– nie bój się zgłaszać żadnych obaw lub dyskomfortu podczas masażu. Ważne jest, abyś podczas masażu czuł się jak najbardziej komfortowo. Twój masażysta jest profesjonalistą, który stara się robić wszystko, co w jego mocy, aby pomóc Ci zrelaksować się i odprężyć.
6. Pamiętaj aby nie zatrzymywać oddechu i w miarę możliwości oddychać normalnie. Spokojny, miarowy oddech ułatwia relaks.Ludzie często zatrzymują lub ograniczają oddychanie, gdy czują się zaniepokojeni lub gdy masuje się wrażliwy obszar. Warto tego unikać.
7. Rozluźnij mięśnie i umysł. Napinanie mięśni podczas masażu przynosi efekt przeciwny do zamierzonego. Jeśli zauważysz, że twoje myśli odlatują w kierunku który może doprowadzić Cię do spięcia postaraj się pomyśleć o czymś innym. Innym sposobem, aby być bardziej skoncentrowanym na ciele i uspokoić umysł, jest podążanie za rękami masażysty i skupienie się na odczuwaniu dotyku.

8. Pij dużo wody po masażu.

9. Po zakończeniu masażu nie wstawaj zbyt szybko ze stołu i pozwól swojemu ciału na „zebranie się” po sesji masażu. Jeśli po masażu masz lekkie zawroty głowy to znak, że wstajesz ze stołu zbyt szybko.
10.Bądź przygotowany i zaplanuj kilku sesji masażu. Masaż ma największe działanie jeśli kilka sesji rozłożonych jest w czasie. Terapeutyczne efekty masażu kumulują się, więc im częściej masz sesję masażu, tym lepiej będziesz się czuł i tym szybciej twoje ciało zareaguje. Od jednej sesji do drugiej, relaksacja pogłębia się, gdy chroniczne wzorce stresu w organizmie zostają zaatakowane i uwolnione. Jeśli wykonujesz masaż w celu rozwiązania problemu przewlekłego napięcia mięśniowego lub powrotu do zdrowia po urazie tkanki miękkiej, zazwyczaj potrzebna jest więcej niż jedna sesja.
Zapraszamy na masaż z GOYA Home SPA 🙂
Autorem tekstu jest mgr Anna Kozłowska
 

Pin It on Pinterest